fredag 4. april 2014

Kanadagås - video



Dette er mitt første forsøk på videoopptak av fugler. Jeg har lyst til å prøve meg på dette, og det blir nok en masse prøve og feile, da jeg ikke har noen erfaring med slikt.

Hvorfor video? Jo, fordi levende bilder kan gi et enda bedre inntrykk av hvordan en fugl ser ut og beveger seg enn et stillbilde kan gjøre.

Jeg benyttet en Canon SX50 på et lite stativ. Videoen redigerte jeg i iMovie på en Mac. Da det blåste ganske mye valgte jeg å ikke benytte lydsporet for vinden bråker mye i mikrofonen. Og jeg synes det ikke passet å legge på noe musikk.

Videoen er tilpasset visning i et lite vindu og egner seg ikke i fullskjermsvisning selv om den ble tatt opp i HD-kvalitet. Hvis du ser den på YouTube får du flere alternativer for størrelse på visningsvinduet.

Fortell meg gjerne hva du synes og kan du gi meg råd og vink så er jeg lutter øre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar