torsdag 26. juni 2014

Låvesvale


Ikke ofte jeg treffer på en svale som sitter stille. Og ikke hvilte den lenge heller. Med munnen full av gjørme hentet fra fjæra på vei for å pynte på sitt rede.

Når jeg så på bildet så slo det meg at jeg sjelden tenker på hvor fin blåfarge disse svalene har. Vanligvis tar jeg de for å være helt svarte på ryggen, men de er jo faktisk blå.

Neste mål er å fange en svale i flukt, men mot himmelen fremtrer de stort sett bare i siluett selv om jeg overeksponerer og punktmåler lyset. Bare jeg klarer å fange det lille øyeblikket hvor den fyller hele søkeren så skal det nok la seg gjøre, - en dag. Men foreløpig blir bildene som disse under.






1 kommentar:

  1. Hmm.Det har ikke jeg tenkt på heller att fargen er blå!!!Gleder meg til å se disse jeg og.Her jeg bor ett det er jorde med kusjiit de liker å ferdes på..Så ja når jeg får tid skal jeg og prøve disse.Flott bilde og takk for tipset!Overeksponering.

    SvarSlett