mandag 17. april 2017

Kampen om bukta


Ved båthavna er det en bukt/vik hvor det hver eneste sommer er en kamp om revir. Det er ett hettemåkepar, ett sildemåkepar og ett par med tjeld. I tillegg også et svanepar.

I dag tok jeg meg en tur forbi bukta og de var der alle med unntak av svaneparet og kranglingen var i gang hver gang de kom hverandre for nære.

Når jeg tenker etter, så er det bare svanene som jeg har sett med unger, men nå er vi på hytta bare i noen helger nå og da, så de andre kan også ha fått barn. Men jeg har sett at måkene angriper fra luften  svanene med unger og jeg har sett svanefar gå til angrep på noen ærfuglunger som kom på besøk i havna.

Så det skal bli spennende å følge med og se hva som skjer i år.




2 kommentarer:

  1. Jeg kan høre tjelden kjefte mens jeg leser innlegget ditt :D

    SvarSlett